Jednostránkový web

Namiesto rozmiestňovanie obsahu do viacerých podstránok, sa jednoducho obsah rozloží nej jednu dlhú stránku, ktorú si užívatelia budú môcť pozrieť od vrchu až dole. Určite ste sa s takou stránkou už stretli. Aké sú však výhody a nevýhody takejto stránky?

Výhody

Určovanie poradia obsahu

Jednostránková webstránka si bude vyžadovať od ľudí, aby si prezerali stránku lineárnym spôsobom od hora až dole. Toto vám umožní nasmerovať návštevníkov k informáciám, prostredníctvom vami určeného poradia. Je  to jedna z najväčších výhod jednoduchých webstránok.

Takto sa “jednostránky” stávajú ideálnym nástrojom, na určené poradia informácií pre návštevníka.

Vyšliapaná cesta pre návštevníka webstránok

Webstránky z jednej stránky, sú často navrhnuté tak, aby boli estetické a upútali návštevníka jedinečným spôsobom.

Návšteva takéhoto webu, sa stáva cestou, ktorú ste si predpripravili pre svojich návštevníkov. Namiesto preklikávania sa podstránkami, návštevníci si to budú musieť odscrollovat tak, ako to robia aj na Facebooku, ale tam sa na koniec stránky pravdepodobne nedostanú.

Web dizajnéri takýchto stránok často používajú rôzne efekty na jednotlivé časti a elementy podstránok a počas zrolovania dávajú tieto elementy do pohybu.

Aj malý kúsok textu dokáže urobiť obsah

Jednostránkový web design je skvelý pre  webstránky, ktoré majú málo textu a informácií ku každej téme. Webová stránka s 10 podstránkami s jedným odsekom textu na každej stránke, môže pôsobiť nevýrazne a nedokončene. Jednostránkový web však takýto nedostatok eliminuje. Desať odsekov sa jednoducho zoradí pod seba a bude to tak vyvolávať lepší dojem.

Horizontálne zmeny v poradí jasne rozdelia informácie, ktoré umožňujú pri posúvaní sa po stránke vedome prechádzať z jednej témy do druhej.

Ideálne pre mobilné telefóny

Návštevnosť z mobilných zariadení začína prevyšovať návštevy z PC.

Jednostránková webstránka, takto ponúka pre užívateľov prijemný a jednoduchý zážitok z návštevy vašich stránok.

Na to, aby našli informácie, ktoré potrebujú, im stačí prejsť si celú stránku bez toho, aby niekam klikali a zablúdili.

Sú jedinečné

Web stránky na jednej stránke, nie sú normou pri web designe, sú jedinečné.

Aby ste to nechápali zle, aj viac stránkový web je dobrý, ale pokiaľ sa má dizajnér sústrediť na vytvorenie jednej stránky, je tu pre neho viacej priestoru byť kreatívny a mohol by premýšľať mimo klasického rozloženia obsahu do podstránok.

Obrázky na každom kroku

Zasypať stránku obrázkami je ďaľšou výhodou. Obrázky dokážu urobiť zázraky. Volajme to vizuálna doba. Správne rozloženie obrázkov, vám umožní udržať pozornosť užívateľov počas celej doby návštevy.

Nevýhody

Nevhodné pre blogy a stránky s veľkým množstvom obsahu

Každé podnikanie by malo mať blog a písať o tom, čo robia a čim sa zaoberajú. Takto sa vedia priblížiť zákazníkom a ukázať im, že vedia zo svojho sektoru všetko, čo vedieť majú. Avšak, umiestnenie blogu na jednu stránku je veľká výzva pre dizajnéra, užívateľa, ale aj majiteľa webstránok. Pokiaľ je blog jednou z hlavných častí vašej novej webstránky, tak je lepšie zabudnúť na jednostránkový web.

Návštevníci sa trošku zaškoľujú

Jednostránkový design, je ako aj všetko ostatné. Sú ľudia, ktorí majú skresľovanie radi, iní ho zasa nenávidia. Keď je skrollovanie doležíté pri webstránkach, pri zle navrhnutých webstránkach, ktoré vyžadujú enormné skrollovanie, môže návštevníka odradiť a nakoniec vaše stránky opustí.

Predĺžený čas natiahnutia stránky

S veľa obsahom prichádza aj predlžovanie načitávania stránky. To sa dá z časti eliminovať compressiou obrázkov. Ďalšia možnosť, je napríklad točiace sa koliesko, ktoré zmizne až po úplnom načítaní stránky.

Zdieľanie jednotlivého obsahu, je zložíté

Pretože všetok obsah na stránke môže byť s inou tématikou, vzniká problém, ako zdieľať jednotlivú časť… Webstránka má takto iba jednu URL adresu. Užívateľ, ktorý príde cez zdieľaný link, si bude musieť konkrétny obsah dohľadať.

Sledovanie interakcie na stránke

Na jednostránkovom webe je ťažko zistiť, ktorý obsah je pre návštevníkov najzaujímavejší. Keďže sa všetok obsah nachádza na jednej url adrese, report z Google analytics neukáže, ktorú časť stránky si ľudia pozerali najčastejšie.

Cielenie na veľa kľúčových slov, je problém z hľadiska SEO

Každá jedna stránka a podstránka webu, sa dá optimalizovať pre prehliadače na 1,2 najviac 3 kľúčové slová, ktoré sú si podobné. Toto je však obmedzené množstvo, pokiaľ ponúkate viacero služieb. Z hľadiska SEO a vyhľadávania na Google, to nie je dobrá voľba, pokiaľ chcete byť vyhľadávaný na veľa kľúčových slov. Toto sa však dá  eliminovať platenou reklamou, na neobmedzený počet kľúčových slov.